Cirkusz a Vörösmarty Színházban

Aktuális

2023-03-03 10:00:00

A Székesfehérvári Balett Színház a budapesti bemutatója után 2023. március 17-én, pénteken 19 órakor elhozza a Cirkuszt Székesfehérvárra is. A Vörösmarty Színházban előadják az Idézőjelek, az Un Ballo és a CIRKUSZ című darabjaikat.

Jegyvásárlás: https://www.vorosmartyszinhaz.hu/jegyrendeles/szindarab/144654

Idézőjelek
Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
Koreográfus asszisztens, próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Librettó: L. Simon László
Zene: Kronos Quartet: Built you a mountain; Laurie Anderson and Kronos Quartet, Kimmo Pohjonen and Kronos Quartet: Emo Part 1.
Jelmezterv: Pajor Patrícia és Herman Anett
Hangfelvételről közreműködik: Sarádi Zsolt (Vörösmarty Színház színművésze)
Hangfelvétel: Kovács Tamás
Hangvágás és speciális hangeffektek: Cristina Porres Mormeneo
Média design: Falvay Miklós
Szcenikus: Bajkó György
Táncolják: Cristina Porres Mormeneo, Fernando Gabriel Luis Luis, Chiara Malavasi, Kovalszki Boglárka, Eva González Buendía, Gabriele Tamolli, Francesco Vitale Farris
A produkció a Hart Protect Közhasznú Nonprofit Kft. közreműködésével jött létre.
A kortárs író és költő L. Simon László korábbi könyvének az alkotó által megszerkesztett részleteire készített koreográfiát Egerházi Attila. A koreográfia az író által kifejezésre juttatott megfoghatatlan, olykor szinte kimondhatatlan gondolatokat és érzéseket ragadja meg és teszi láthatóvá, miközben a szövegben rejlő kódolt üzenet a lélek számára letapogatható módon jelenik meg és táncköltészetként kel életre. Csak úgy, mint az Örkény-balett esetében, a koreográfiában az irodalmi szöveg kap erőteljes hangsúlyt, s ezt egészítik ki a zenei betétek.
Un Ballo
Koreográfus: Jiří Kylián
Zene: Maurice Ravel
Díszletterv: Jiří Kylián
Jelmezterv: Joke Visser
Fényterv, technikai adaptáció: Kees Tjebbes
Koreográfus asszisztens és betanító balettmester: Shirley Esseboom
Próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Táncolják:
Első duett: Kovalszki Boglárka - Koh Yoshitake
Második duett: Cristina Porres Mormeneo - Fernando Gabriel Luis Luis
Harmadik duett: Chiara Malavasi - Jelle-Johannes Hendrix Eva González Buendía – Gabriele Tamolli Noemi Gregnanin – Francesco Vitale Farris
Az Un Ballo egy mindenféle komplex érzelmi tartalomtól mentes mű. Mindazonáltal, Maurice Ravel kompozíciói melyeket a darabhoz választottam a halál témáját dolgozzák fel. A vizuális inspiráció forrásaként Diego Velázquez ’Infantes’ című portrésorozata szolgált, melyen a spanyol királyi család ifjú tagjait örökítette meg, akik közül jónéhányan igen fiatalon hunytak el. A gyermekek kiszolgáltatott arckifejezésein - melyeket a festő különös részletességgel és érzelmi töltettel örökített meg - idő előtti szomorúságot fedezhetünk fel a halál egyfajta előrevetítéseként. Az élet és a halál ilyen közeli egymás melletti ábrázolása megdöbbentett, ugyanakkor inspirálóan hatott rám. Az Un Ballo-ban nincsen semmi tragikus, épp úgy ahogy a halálban sincsen. Az egyetlen dolog, amiben biztosak lehetünk az az, hogy egyszer meg fogunk halni. Minden más bizonytalan. Mikor megszületünk kapunk egy születési anyakönyvi kivonatot. Ha megfordítjuk, egy halálos ítéletté válik.
Cirkusz
Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
Librettó: Müller Péter
Hangfelvételről közreműködik: Müller Péter
Szcenikus: Bajkó György Zene: Astor Piazzolla, Alfred Schnittke, Madison Mcferri, Leonard Cohen, Elvis Presley, Carlos Gardel
Díszletterv: Egerházi Attila Jelmezterv: Pajor Patrícia és Herman Anett Fényterv: Egerházi Attila
Betanító- és próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Táncolják:
BARIO: Fernando Gabriel Luis Luis
ARIEL: Cristina Porres Mormeneo
PUCK: Eva González Buendía
TITÁNIA: Chiara Malavasi
OBERON: Jelle-Johannes Hendrix
JÉZUS: Gabriele Tamolli
MARIA MAGDALENA: Kovalszki Boglárka
TORTELLINI: Koh Yoshitake
A CIRKUSZ című kortárs táncszínházi produkciót Müller Péter Isten Bohócai című regénye inspirálta. A regény egy fikció, miszerint egy lebontásra ítélt cirkusz porondján, a bohócok mestere az utolsó estén tánccal tanítja a tanoncokat. Bibliai hasonlattal élve, a mű felfogható egyfajta utolsó vacsorának, amely során a mester tanítványai körében beavatja őket a szeretet varázs hatalmának titkaiba. Mindamellett, hogy a mester az életre tanít, a színház csinálás csodálatos mesterfogásait is átadja tanítványainak.

 

Cirkusz a Vörösmarty Színházban borítóképe